Vlag Vlag
test banner
Veelgestelde vragen

WAARMEE KUNNEN WIJ JE HELPEN?

We hebben de meest gestelde vragen op een rijtje voor je gezet. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

1 Algemene informatie

1.1 Kan ik Easyplants Kunstplanten bezoeken?

U bent van harte welkom in onze showroom. 

 

Openingstijden showroom: 

 

Maandag: 10:00 - 17:00
Dinsdag: 10:00 - 17:00
Woensdag: 10:00 - 17:00 
Donderdag: 10:00 - 17:00
Vrijdag: 10:00 - 17:00 
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten

 

Bezoekadres:
Andries Copierhof 4
3059 LM Rotterdam
Telefoon: +31(0)10 26 13 892
Email: [email protected]

1.2 Wat zijn de openingstijden van Easyplants Kunstplanten?

Openingstijden showroom: 

 

Maandag: 10:00 - 17:00
Dinsdag: 10:00 - 17:00
Woensdag: 10:00 - 17:00
Donderdag: 10:00 - 17:00
Vrijdag: 10:00 - 17:00
Zaterdag: gesloten
Zondag: gesloten 

 

Openingstijden klantenservice: 

 

Maandag: 09:00 - 17:00
Dinsdag: 09:00 - 17:00
Woensdag: 09:00 - 17:00
Donderdag: 9:00 - 17:00
Vrijdag: 9:00 - 17:00
Zaterdag: gesloten
Zondag: gesloten 

 

 

Bezoekadres:
Andries Copierhof 4
3059LM Rotterdam
Telefoon: +31(0)10 26 13 892
Email: [email protected]

2 Mijn bestelling

2.1 Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Wanneer je een account hebt aangemaakt is het mogelijk om de status van je bestelling te volgen door in te loggen op www.easyplants-kunstplanten.nl. Onder 'Mijn bestellingen' kun je jouw bestelling(en) en de status hiervan bekijken. 

Heb je geen account aangemaakt? Wanneer je als gast hebt besteld kun je de informatie omtrent jouw bestelling terugvinden in de bevestigingsmail. Ook ontvang je een e-mail van PostNL met daarin de Track&Trace code van jouw bestelling. 

2.2 Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen, wat nu?

Het kan zijn dat de bestelling niet succesvol is afgerond doordat er iets mis is gegaan tijdens het betaalproces. Wanneer je geen bestelbevestiging hebt ontvangen en er geen geld is afgeschreven adviseren wij je om nog een keer proberen te bestellen. Ook kan het gebeuren dat de bestelbevestiging in een verkeerd postvak terecht komt. Controleer daarom altijd ook eerst je ongewenste mail. Het kan zijn dat de bestelbevestiging hier terecht is gekomen. 

 

Mocht je de bevestigingsmail niet kunnen vinden, neem dan contact met onze klantenservice op. 

 

2.3 Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Wanneer je op werkdagen voor 16:00 uur besteld, bieden wij je bestelling dezelfde dag aan PostNL aan. Kortom voor 16:00 uur besteld = morgen in huis. Via de track & trace kun je in de gaten houden wanneer je je bestelling ontvangt. 

2.4 Mijn bestelling is beschadigd, wat nu?

Dit is heel vervelend en natuurlijk niet de bedoeling! Neem direct contact op met onze klantenservice zodat we naar een goede oplossing kunnen zoeken. 

3 Bestellen

3.1 Hoe plaats ik een bestelling?

Gevonden wat je zocht? Voeg het product dan met 1 klik op de knop toe aan je winkelwagen. In de winkelwagen kun je de gekozen producten bekijken, aantallen aanpassen of producten verwijderen. Heb je een kortingscode van Easyplants Kunstplanten? Deze kun je in de winkelwagen toevoegen. 

 

Vul vervolgens je gegevens in zodat wij weten voor wie de bestelling is. Het is mogelijk om je bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Kies een verzendmethode. Het is mogelijk om je bestelling af te halen in de showroom. 

 

Tot slot kies je een betaalmethode. 

3.2 Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen?

Het aanmaken van een account is niet nodig om te kunnen bestellen. Ons advies is om wel een account te maken, zo kun je al je bestellingen gemakkelijk terugvinden. 

4 Betalen

4.1 Welke metaalmethoden zijn er beschikbaar bij Easyplants?

Je kunt kiezen uit de volgende betaalmethoden: IDeal, Paypal, Bank overschrijving, Visa, Maestro, MasterCard, Bancontact/Mister Cash, Afterpay en Klarna. 
 
 
Alle online betalingen worden op een volledig beveiligde manier afgehandeld door een externe partner, namelijk Lightspeed Payments.
 

Vooruitbetaling per bank
Bij Easyplants Kunstplanten is het ook mogelijk om vooruit te betalen per bank. Na ontvangst van je betaling zal de bestelling direct verstuurd worden.

 

Bankgegevens
T.n.v.: Easyplants Kunstplanten 
IBAN: NL19 RABO 0143 8987 28
BIC: RABONL2U
Bank: Rabobank Rotterdam

Bij betaling graag het ordernummer van de bestelling en uw naam vermelden.

4.2 Waarom kan ik niet met AfterPay betalen?

Een betaling door middel van AfterPay kan door verschillende oorzaken worden geweigerd.

Wegens privacy hebben wij hier helaas geen inzicht op. AfterPay kan je precies uitleggen waarom je betaling wordt geweigerd, wij raden je daarom aan om contact op te nemen met de klantenservice van AfterPay.

5 Bezorging

5.1 Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen tot €25 rekenen wij €6,50 verzendkosten.

Bij bestellingen boven de €25 is verzending gratis. 

5.2 Wie levert mijn bestelling?

Onze bestellingen worden verzonden via PostNL.  

5.3 Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Wanneer je op werkdagen voor 16:00 uur besteld, bieden wij je bestelling dezelfde dag aan PostNL aan. Kortom voor 16:00 uur besteld = morgen in huis. Via de track & trace kun je in de gaten houden wanneer je je bestelling precies ontvangt.

5.4 Ben je niet thuis op het moment van de levering?

Wanneer je niet thuis bent op het moment van de levering, bezorgt PostNL het pakket bij de buren of een PostNL-punt bij jouw in de buurt. 

 

6 Ophalen in de showroom

6.1 Is het mogelijk om mijn bestelling op te halen in de showroom en hoelang duurt dit?

Het is mogelijk om je bestelling op te halen in de showroom. Wanneer je in de winkelwagen bij verzendmethode aanklikt dat je je bestelling wens op te halen zorgen wij ervoor dat je bestelling dezelfde dag klaar staat om opgehaald te worden. Houd hierbij rekening met de openingstijden van onze showroom. 

 

De openingstijden van de showroom zijn: 

 

Maandag: 10:00 - 17:00
Dinsdag: 10:00 tot 17:00
Woensdag: 10:00 tot 17:00
Donderdag: 10:00 tot 17:00
Vrijdag: 10:00 tot 17:00 
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten

6.2 Betaal ik verzendkosten als ik mijn bestelling kom ophalen?

Als je je bestelling komt ophalen worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. 

7 Retourneren

7.1 Hoe kan ik één of meerdere producten retourneren?

Ben je niet helemaal tevreden over één of meerdere producten? Dan is het mogelijk om deze te retourneren. De geretourneerde producten dienen wel in goede staat en onbeschadigd bij ons aan te komen. 

 

Stuur je bestelling binnen 14 dagen terug. We storten het verschuldigde bedrag zo snel mogelijk aan je terug. De producten dienen goed te worden ingepakt en teruggestuurd in de originele verpakking. Zo is de kans op schade het kleinst tijdens de retourzending. 



Let op! Wanneer een product niet voldoet aan onze retourvoorwaarden, kun je deze helaas niet retourneren. Onze retourverwerking stelt aan de hand van diverse toetsingen vast of een retour gestuurd product voldoet aan de voorwaarden. Voldoet je retour niet aan de voorwaarden, dan kunnen we deze niet verwerken en niet overgaan tot terugbetaling.

7.2 Zijn er kosten verbonden aan producten te retourneren?

De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. 

7.3 Is het mogelijk om producten te ruilen?

Een product ruilen is enkel mogelijk door het product dat je graag wilt, online te bestellen en de reeds bestelde producten retour te sturen. Het verschuldigde bedrag van de geretourneerde producten storten wij zo snel mogelijk terug. 

 

7.4 Wanneer wordt mijn AfterPay factuur aangepast?

Wanneer je het pakket retour verstuurd hebt, duurt het maximaal 15 werkdagen voordat we je retour hebben ontvangen en verwerkt. Zodra je retour bij ons is verwerkt, ontvang je een e-mail met daarin verdere informatie over je terugbetaling/ruiling.

Mocht je na 15 werkdagen nog geen bericht van ons hebben ontvangen, dan raden wij je aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

7.5 Kunnen items uit de outlet geretourneerd worden?

Wanneer de outlet artikelen voldoen aan onze retourvoorwaarden kan je deze retourneren. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt zullen we overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag.

8 Product informatie

8.1 Kunnen kunstplanten buiten staan?

Naast de kunstbomen en kunstplanten die Easyplants aanbiedt voor in uw huis en kantoor is er ook een aanbod aan kunstplanten beschikbaar dat geschikt is voor gebruik binnen. Deze buitenplanten zijn bestand tegen de diverse weersinvloeden. Bekijk hier onze kunstplanten voor buiten. 

8.2 Hoe plaats ik een kunstplant of kunstboom in een sierpot?

U plaatst de kunstplant in een sierpot. Zorg ervoor dat de kunstplant recht in de sierpot staat. Vervolgens vult u de sierpot op met bijvoorbeeld hydrokorrels, zand of boomschors. 

Wij adviseren u de kunstplant vast te zetten met purschuim. Het voordeel hiervan is dat de kunstplant zeer stevig vast staat in de pot. Hiermee wordt voorkomen dat de kunstplant om valt. 

 

8.3 Hoe kan ik kunstplanten schoonmaken?

Hoewel het onderhoud van de kunstplanten een van de redenen is van de populariteit, is het aan te raden om de kunstplanten regelmatig een schoonmaakbeurt te geven. Hierbij is het belangrijk dat u let op de manier hoe u de planten schoonmaakt. Vaak belandt er vrij veel stof op de bladeren van de planten, deze stof ontneemt daarmee de realistische 'look en feel' van de nepplant en dat is uiteraard zonde. Schoonmaken met een natte doek is niet aan te raden, dit geldt ook voor het schoonmaken met een stofzuiger. Wij adviseren u om een keer in de twee weken uw nepplanten schoon te maken met een zogenaamde Swiffer. Dit zorgt ervoor dat uw nepplanten de realistische 'look en feel' behouden. 

Klantenservice
* Verplichte velden